środa, 6 kwietnia 2016

29)Anneke van Giersbergen

Anneke van Giersbergen :

 1) Wstęp : Holenderska wokalistka znana głównie z grupu muzycznej The Gathering . 

Obecnie prowadzi solową karierę .

W wieku 12 lat dołączyła do chóru szkolnego, później dołączyła do swojego pierwszego zespołu rockowego.


 2) Wypowiedzi :

 Fragment wywiadu ze strony limiter :

MD: Porozmawiajmy teraz o przeszłości. Byłaś wokalistką The Gathering przez ponad dziesięć lat. Powiedz, jak wspominasz ten okres i jak się czujesz, jako jedna z pierwszych wokalistek w gothic metalu?

A: Jestem z tego powodu bardzo dumna, ponieważ wiele zespołów inspirowało się tym, co robiliśmy. Zaczęły powstawać zespoły z kobietami na wokalu, i rockowe i metalowe. Jestem dumna, że byłam i jestem częścią tego. Fakt, że czasem robię bardziej popową muzykę, czy akustyczną, ale dalej gram z Devinem, Moonspellem, Anathemą. Ludzie nadal mnie zawstydzają, nawet po tych wszystkich latach ;). Okres The Gathering i cała moja dotychczasowa kariera, nauczyły mnie tworzenia muzyki, bycia w niej. Jestem szczęśliwa, kiedy myślę o przeszłości, o The Gathering…


MD: Jak wspominasz początki swojej muzycznej kariery?

A: Zaczęłam, myślę, kiedy miałam dziesięć lat. Kochałam pop i rock na początku. Zawsze śpiewałam w 
małych zespołach, w szkole. Od zawsze pamiętam, że robiłam muzykę. To dla mnie bardzo normalne, logiczne, tworzyć, śpiewać. To całe moje życie. Byłam w wielu zespołach, dużo rzeczy robiłam sama, grałam też na ulicy, na gitarze po to, by zarobić. Jestem szczęśliwa, kiedy patrzę wstecz…


MD: Jakie są Twoje inspiracje? Masz swoich ulubionych wokalistów?

A: Tak, mam kilku. Moi ulubieni wokaliści, to głównie mężczyźni, jak Chino Moreno z Deftones, Mike Patton, Maynard Keenan z Tool. Głównie rockowi. Z wokalistek, bardzo lubię Barbrę Streisand. Jest bardzo dobrą piosenkarką, wie, jak dobrze używać techniki, a jej głos jest bardzo emocjonalny, poza tym ma głębokie teksty. Ja staram się to robić, być szczera w muzyce. Jeśli chodzi o inspiracje, to oczywiście wymienieni wokaliści i zespoły. Jeśli chodzi o muzykę, lubię rocka, słucham też dużo muzyki klasycznej, uwielbiam Mozarta, lubię pop. Lubię też czarną muzykę, jak Diana Ross, czy Michael Jackson. Słuchałam ich dużo, kiedy byłam bardzo młoda. Uczyłam się od nich techniki.


 Fragment wywiadu ze strony Terazrock :
 
W dobie wokalistek, które bardziej martwią się o lakier do paznokci niż o muzykę, uważasz się za wyjątek?

Cóż, staram nie porównywać się z innymi: "Albowiem zawsze będą lepsi i gorsi od ciebie". Czuję głęboką miłość do muzyki i ludzi. Zawsze śpiewam prosto z serca, ponieważ jest to jedyny moim zdaniem sposób i wiem jak to robić. Niestety nie mogę powiedzieć tego samego o wielu piosenkarzach.
 
 Najważniejszy koncert jaki do tej pory zagrałaś?

Nigdy nie wskazałabym pewniaka. Nie obchodzi mnie, czy jest to koncert dla kilkuset czy kilku tysięcy osób. Zagraliśmy kilka dużych festiwali kiedy byłam w The Gathering. Występowaliśmy na legendarnym Dynamo Festival w Holandii, już na początku naszej kariery, i wtedy miało to dla mnie duże znaczenie. Dla mnie osobiście szczególnym momentem był koncert dla Dalajlamy.


 http://limiter.com.pl/index.php/wywiady/4411-wywiad-z-anneke-van-giersbergen
 http://www.magazyngitarzysta.pl/ludzie/wywiady/15252-anneke-van-giersbergen.html
 https://pl.wikipedia.org/wiki/Anneke_van_Giersbergen

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz