czwartek, 28 stycznia 2016

3)Artysta - Ronnie James Dio

 " Mój tata zawsze mi mówił: Jeśli masz talent, to idź za nim i ciężko pracuj "


Ronnnie James Dio


Wstęp :Urodzony w 1942 roku w Houston . Amerykański muzyk znany głównie z takich zespołów jak DIO i Rainbow . 
Zalicza sie do osób , które wywarły wpływ na cięższą muzykę . Zasłynął także swoim dzikim głosem i symbolem Corn-a (  kojarzony z rogami diabła - widoczne na zdjęciu )


2) O Nauce muzyki : Do grania zachęcił mnie mój ojciec. Kupił mi trąbkę, kiedy miałem pięć lat, ja przystałem na to, byłem w tym dobry i przywiązałem się do tego instrumentu. Ćwiczyłem cztery godziny na dobę przez 13 lat.(...) Nauczyłem się też grać na basie, gitarze, fortepianie, puzonie, saksofonie, dudach i bębnach. Moim najlepszym instrumentem okazał się jednak mój głos. Dowiedziałem się, że dzięki tym wszystkim latom gry na trąbce – kontrolowania oddechu ukształtował się mój głos.



Wypowiedzi : Na temat religii :    Religia to dobra rzecz, ale czasami jej nauki są trochę niespójne. Cały świat jest dla mnie tak naprawdę piekłem i niebem. O tym jest właśnie utwór „Heaven and Hell” Black Sabbath. Bóg i diabeł są nieodłączną częścią każdego z nas. Wszystko zależy od naszego wyboru: możemy obrać dobrą albo złą drogę. Najlepiej by było oczywiście czynić dobro, zgadzam się z tym, ale wszystko znowu rozbija się o to, że religia jest tak źle wykładana. 



 
Pan Ronnie wspomniał o piosence "Heaven and Hell" , która pochodzi z albumu o takim samym tytule . Płyta ta  została nagrana z zespołem Black Sabbath w którym przez pewien czas grał Ronnie J.D . Jest zaliczana do klasyki muzyki metalowej . 



Na temat diabelskich rogów : Ludzie myślą, że to ja wynalazłem ten gest, ale nie jest to do końca prawda. Jestem przekonany, że od tysięcy lat wiązały się z nim różne przesądy. Pokazała mi go moja babcia. Używała go, gdy ktoś źle na nią spojrzał. Gdy wytłumaczyła mi dlaczego to robi, uznałem, że to fajne i bardzo interesujące.



 Dio i Soutch Park :
Kiedy usłyszałem, że ludzie od South Park chcą wykorzystać „Holy Diver”, powiedziałem, że nie ma mowy. Myślałem, że to mnie zniszczy. Spodziewałem się, że będzie mi wstyd. Oni przekonali mnie, że tak się nie stanie, ponieważ są moimi wielkimi fanami. Mieli rację. Pokazali mnie w dobrym świetle, chociaż mojego perkusistę w nieco gorszym. Poza tym, jeśli chcę się być ikoną, trzeba się pojawić w którymś odcinku „South Park”. 


linki : 
http://www.antyradio.pl/Muzyka/Rock-News/Ronnie-James-Dio-opowiada-zza-grobu-o-satanizmie-5641 
 https://pl.wikipedia.org/wiki/Ronnie_James_Dio
 https://pl.wikiquote.org/wiki/Ronnie_James_Dio
 http://www.antyradio.pl/Muzyka/Rock-News/5-lat-temu-zmarl-Ronnie-James-Dio-2775












 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz