poniedziałek, 25 stycznia 2016

1.)Artysta - Scott Stapp





Wokalista : Scott Stapp

1)Wstęp : Amerykański wokalista  i założyciel zespołu Creed urodzony w 1973 w Orlando na Florydzie . Przyszedł na świat w rodzinie protestanckiej jako jedyny syn z trojga dzieci dentysty Stevena Stappa , zielonoświątkowego ministra . Rozpoczął przygodę z muzyką w szkolnym chórze , ojciec nie pozwalał mu słuchać rocka . Mówił mu  że to dibelskie nasienie .

2)Wpływ na niego: Old U2, Led Zeppelin, and the Doors

3 )O Religii : Wychowywano mnie w przekonaniu, że skoro nie chce się iść do piekła, należy wierzyć w Boga. Nie sądzę jednak, że jest to dobry sposób, aby przekonać kogoś do pokochania kogoś lub czegoś. Zawsze wierzyłem w Boga i Jezusa, ale zawsze byłem też typem rebelianta. Chciałem dopasować Boga do mojego życia, zamiast układać życie pod jego przykazania
  

a) piosenka beatiful :
 Ten kawałek może być o każdym, choć faktycznie zainspirowała mnie realnie istniejąca kobieta... W skrócie sens "Beautiful" można by streścić jako: nie oceniaj niczego po wyglądzie, bo prawdziwe piękno nie zawsze idzie w parze z tym co na zewnątrz... Popełniłem kiedyś taki błąd w swoim życiu - spotkałem obłędnie piękną dziewczynę, która okazała się być zgniła od wewnątrz - to nie było miłe doświadczenie i bardzo to przeżyłem.

b) With Arms Wide Open : ten numer napisałem dla mojego syna, Jaggera Thomasa
 
c) Wash those years away :
To bardzo osobista piosenka. Opowiada o mojej przyjaciółce i o jej perypetiach, z których ja wyciągnąłem poważne wnioski i sporo się nauczyłem. Ta dziewczyna została brutalnie zgwałcona, wcześniej była wielokrotnie molestowana seksualnie. Cały czas pamiętam jej ból i zdruzgotanie. Więcej, mam ją przed oczami, słyszę tę opowieść... Ta piosenka niesie ze sobą nadzieję i pocieszenie. Poza tym odzwierciedla moją życiową postawę: kiedy jesteś na dnie, trzymaj głowę wysoko i idź naprzód, przyjmując wsparcie od ludzi, którzy cię kochają i którym na tobie zależy. Zawsze pamiętaj, jesteś kimś wartościowym.







  o Jimie Morrisonie   :

To prawda, Jim Morrison i The Doors to dla mnie coś więcej niż tylko "muzyka z końca lat 60-tych" - to wielka fascynacja. Myślę, że ja i wszyscy inni autorzy piosenek zawdzięczają mu podniesienie czynności pisania tekstu do rangi sztuki - w erze Króla Jaszczura zaczęto uznawać piosenki za poezję, a ich autora za poetę. Dzięki Morrisonowi zacząłem pisać swoje piosenki w formie wierszy, zrozumiałem jak integralną częścią utworu muzycznego są słowa. Właściwie powinno się ich nie tylko słuchać i kiwać głową w rytm muzyki, ale i czytać w skupieniu, by je przemyśleć.


 o Grungu :  My gramy po prostu rocka. Co to jest grunge tak w ogóle?! Nie jestem w stanie nawet podać definicji tego zjawiska. Zespoły, które nazywa się "grunge'owymi" grały też tylko starego, dobrego rocka sprzed 30-u lat, niczego nowego nie wymyśliły. Nie ma więc grunge'u i nie ma tym bardziej neo-grunge'u.



 2) My w każdym razie nie chcemy być z tym terminem utożsamiani. My, podobnie jak kapele grunge'owe opisujemy różne depresje i problemy młodych ludzi. Sęk w tym, że w przeciwieństwie do nich Creed nie poprzestaje na opisie, ale próbuje znaleźć na nie lekarstwo. Życie nie składa się tylko z cierpienia. Jest przecież mnóstwo rzeczy, dla których warto żyć. Jedną z nich jest rock'n'roll?




b) Dlaczego angażuje się w akcje charetatywne : Pochodzę z bardzo ubogiej rodziny. Był taki okres kiedy moja mama była na garnuszku państwa i brakowało nam pieniędzy nawet na jedzenie. Pamiętam taką prozaiczną sytuację kiedy wyrosłem ze swoich butów i trzeba mi było kupić nowe - to był problem nie do rozwiązania. Dzisiaj czuję, że dostałem od życia więcej niż mi potrzeba, więc nie widzę powodu dla którego nie miałbym się tym teraz podzielić z innymi. To po prostu zwykła potrzeba serca.






linki : https://pl.wikipedia.org/wiki/Scott_Stapp
         http://creed.rockmetal.art.pl/newsy.html
         http://www.magazyngitarzysta.pl/ludzie/wywiady/15288-scott-stapp.html
         http://muzyka.wp.pl/aid,628379,title,Scott-Stapp,artysta_biografia.html?ticaid=1165ee&_ticrsn=5











 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz