środa, 25 maja 2016

38.) Artysta: Dolores O’Riordan



Dolores O’Riordan

1.Wstęp: Irlandzka wokalistka zespołu The Cranberries urodzona w 1971 roku .

2. Zespół : Na albumie  „No Need to Argue" z 1994 roku ukazał się jeden  z najbardziej znanych utworów pt:              "Zombie" , który dedykowany jest pamięci Jonathana Balla i Tima Perryego, dwóch chłopców, którzy zginęli w zamachach bombowych zorganizowanych przez IRA w Cheshire 20 marca 1993.



2.) Fragmenty wypowiedzi ze strony :

http://muzyka.onet.pl/wywiady/normalne-zycie-niezwyklej-kobiety/gb38j


Kiedy byłaś małym dzieckiem, musiałaś dość ciężko pracować. Nieraz wspominałaś, że wychodziłaś rano do szkoły, potem miałaś różne dodatkowe zajęcia i wracałaś późnym wieczorem. Rozumiem, że teraz będąc matką chcesz, aby Twoje dzieci po prostu cieszyły się dzieciństwem?


Właśnie tak. Wydaje mi się, że postanowiłam tak zrobić między innymi dlatego, że sama stałam się sławna w dość młodym wieku. Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, z jak wieloma ciężkimi momentami, walką, wiąże się sława. Dziś większość znanych osób wydaje się zadowolona z popularności. Ale część czuje się z tym źle. W moim odczuciu, dzieciom należy pozwolić żyć normalnym życiem. Kiedy dorosną i postanowią, co chcą robić w życiu, mogą liczyć na moje wsparcie. Na razie niech się cieszą normalnym dzieciństwem.


Poznałaś najjaśniejsze i najciemniejsze strony sukcesu. Czego Cię to nauczyło?

Nauczyłam się przede wszystkim tego, że do muzycznego biznesu nie należy podchodzić zbyt serio. Przecież chodzi o muzykę, rock and roll, czyli coś wesołego, nie do końca poważnego. Muzyka ma sprawiać, że ludzie się dobrze bawią. Nie rozumiem tych, którzy puszą się jak nie wiadomo co tylko z tego powodu, że grają w zespole. Poza tym mam wokół siebie ludzi, którym mogę ufać. Moim menedżerem jest mój mąż. Zresztą nie jestem jedyną osobą, która korzysta z pomocy małżonka. Ozzy'emu Osbourne'owi od lat pomaga żona. To ma sens.


Na Twojej płycie są dwie piosenki, "Loser" i "October", które wydają się czymś w rodzaju zemsty, odwetu na osobach, z którymi miałaś do czynienia w przeszłości, a które skrzywdziły Cię bądź nie wierzyły w Twoje powodzenie. Czułaś ulgę, kiedy je nagrałaś?

Pewnie. Nie cierpię, kiedy dokucza się ludziom, a te piosenki dotyczą właśnie tych, którzy zadręczają innych. Jeśli ktokolwiek próbuje mnie dręczyć, stawiać do kąta, dostaję szału. Przypomniałam sobie różne takie sytuacje i ludzi z nimi związanych, po czym wyrzuciłam z siebie te wspomnienia. Naprawdę czułam się potem dużo lepiej [śmiech].



Linki :

https://pl.wikipedia.org/wiki/Dolores_O%E2%80%99Riordan
http://www.tekstowo.pl/piosenka,the_cranberries,zombie.html
http://muzyka.wp.pl/aid,1682,title,Dolores-ORiordan,artysta_biografia.html?ticaid=1170b2


http://muzyka.onet.pl/wywiady/normalne-zycie-niezwyklej-kobiety/gb38j








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz